woensdag 14 januari 2009

markt bezoek

Eergisteren  zijn we gestopt op weg naar Tram Chim, om monsters af te nemen van slangen, kikkers, ratten en schildpadden. Begeleid door heel wat mensen met een hoge functie mochten we de markt van Cao Lanh bezoeken, waar we alle bovengenoemde dieren tegenkwamen. Wij waren ook met 4 nieuwe studenten (die wij inmiddels liefkozend “ de kinderen” noemen) en een reptielen expert, dus we hadden de aandacht aardig getrokken.

Binnen een aantal minuten scharen de marktkooplui, hangkinderen en nieuwschierige bejaarden zich om je heen. Uitkijkend dat je niet op tenen staat en kinderen omver loopt, probeer je dan foto’s te maken, de volgorde van de afname buisjes te onthouden, niemand en niets kwijt te raken en de studenten te begeleiden. Multi-tasken is een kunst, die ik gelukkig aardig beheers en mijn stresscurve schiet, door de ervaring op de spoedeisende hulp van het OLVG, ook niet snel omhoog, dus eigenlijk is het alleen maar leuk…

Door de drukte vergeet je soms wel eens dat het om dieren gaat die binnen nu en aanzienlijke tijd opgegeten worden nadat ze levend gevild zijn. Er liggen vaak nog levende en dus bewegende kikkers, zonder huid, op een presenteerschaal. Het is moeilijk om op zo’n moment je afgunst niet te laten blijken en kan maar met moeite een vriendelijke glimlach produceren. Je schiet er niets mee op om boos te worden of openlijk te walgen. Het enige wat je daar waarschijnlijk mee bereikt ik dat je nooit meer hoeft terug te komen en dat is nou juist wel de bedoeling.

Omdat we morgen nog een keer naar deze markt moeten, zijn we onverwacht blijven slapen in een hotel in de stad. Na een uur zoeken naar een hotel met beschikbare kamers, was de enige optie nog het enige drie sterren hotel van de regio. De studenten wisten niet hoe ze het hadden en maakten de ene na de andere foto van het hotel. Iedereen werd er een beetje giechelig van en ik denk aan hun gezichten gezien te hebben (want, verstaan doe ik ze niet) dat ze het niet erg vonden om een kamer met sateliet tv, warm water en een minibar te hebben. Dan hebben ze het ontbijtbuffet voor morgenochtend nog niet gezien…. En daar…ga ik dan weer foto’s van maken. Vanaf morgen dus in de hangmat, tussen de muggen en in de blubber..Tja.. tegenstrijdigheden zijn rare dingen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

jullie foto's zijn absoluut geweldig!! Ik geniet ervan!! have fun!!
hugs

ietje zei

Ik zou maar eens contact opnemen met NG. Zulke professionele foto's!
Liefs uit Overijse

Anoniem zei

he hoi,

Stoere verhalen hoor! En geweldige mooie foto's van walgelijk uitziende kikkers en bloedzuigers! Hahaha.
Wat een belevenissen. Dan is het inderdaad wel wennen als je in het hollandse bent zeg! Ik had dat gevoel al in het klein na 8 weken australie! Dus het wordt vast gekker naarmate je langer weg bent.
Geniet van alle bijzondere dingen en vele groetjes

Mayo

Anoniem zei

Hey Bikkel,

Stoere meid, het gaat je wel goed af he ;) Gelukkig maar!! Vind het super om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Volgens mij zit je daar wel op je plek!!!!
Ik ben KLAAR, hehe :) enne heb idd een lief. mail je daar nog wel over.
Blijf genieten,
kuzzz Rebea