zondag 13 juli 2008

Nog even een stukje Vietnam..

Hmm, het was wel weer een hele tijd geleden dat ik hier iets heb gepost….

Vietnam was, zoals altijd fantastisch. Lekker eten, drinken, leuke mensen, en zelfs een beetje de toerist uitgehangen samen met Carola in de weekends.
Carola heeft alles mooi bijgehouden (en had eigenlijk ook veel meer leuke dingen om te vertellen..) maar ik heb nog wel wat extras:
Zo was daar op Cat Ba island een (hoge, gammele, verroeste) uitkijktoren bovenop een berg waar ik met alle geweld – rond 12u s’middags, terwijl ik wist dat de tocht een uur of twee bergop was- op wilde klimmen “om van het uitzicht te genieten”, maar toennie naar mijn idee begon te zwiepen toen ik bijna boven was, had ik wel enige motivatie vanaf het platform boven me nodig in de trant van “ach, IK kan je altijd vertellen hoe mooi het hier was”.. Eenmaal boven, in de best pittige wind, even snel een fotootje genomen, tegen elkaar gezegd dat het wel de moeite waard was, en snel weer naar beneden... J
Tijdens de wandeling de berg op, en in ons bootje om de eilanden heen (rechts onder – even ter vergelijking met de “gewone toeristen” in hun massale boten) was er wel tijd voor een beetje fotograferen, en dat is altijd mooi.




En verder was het werk. Ook mooi.Onderstaande foto toont overduidelijk aan hoe ik me volledig op mn gemak voelde in deze setting. Als een kameleon paste ik me aan in een omgeving van “policymakers”, “capacitybuilders”, mensen die meeting na meeting aflopen en vergeten hoe het ‘in the field” werkt, en mensen die dingen met kippen doen..

*Voor mij in deze foto staat "mister Avian influenza - dr Suarez" zoals hij werd aangekondigd...Maar voor mij blijft mr Avian flu natuurlijk mijn eigen promotor - you gotta stay true to your school..*
;-)

Geen opmerkingen: