zondag 17 augustus 2008

Baru...

En toen was er… Baru. Al een aantal dagen hoorden wij ge-miauw in de tuin van de buren. Het bleek een kitten te zijn die over een muur was gevallen en met geen mogelijkheid meer terug kon komen. Helaas wilde de kleine spruit ook niet gevangen worden en hebben we het na twee dagen opgegeven. Die avond hoorden we in de tuin van de overburen nog meer ge-miauw en ben ik op speurtocht gegaan, samen met Udin. Ergens onder een struikje zat een hoopje poes, bang en vies. We hebben hem kunnen vangen en mee genomen naar huis. En toen was er dus: Baru (Nieuw, in het Bahasa Indonesisch). Een maximaal 5 weken oude kitten, vol met vlooien en ontstoken ogen. Nu, twee weken later rent hij vrolijk rond, vlooi-loos en al 200 gram zwaarder. Beavis moet er niets van hebben, maar negeert hem netjes.


Inmiddels zijn Sophie, Kevin en de kids geweest en maken we ons op voor de komst van mijn ouders volgende week. Het was erg gezellig en hebben veel avonden doorgebracht op de veranda, genietend van gin-tonic en verhaaltjes voor het slapen gaan. Opeens ben ik tante en heb ik vol overgave dikkie dik voorgelezen en liedjes gezongen. We hadden een zwembadje gekocht en ik denk dat ik er meer in gezeten heb dan Milan.Vandaag nog.. ;) Oom Joost was ook erg blij met de komst van Milan, zodoende kon hij ongegeneerd rondjes rijden op de brommer.

We hebben tijdens hun bezoek ook een auto gekocht en zodoende waren we in staat om makkelijk naar waterparken, (Waar Sophie en ik niet in bikini maar in gepast tenue verschenen, wat bestaat uit een t-shirt en broek) en toeristische attracties te gaan. Gelukkig voldeed ook deze auto aan de Indonesische kwaliteitseisen en stonden we tijdens de eerste rit met een rokende motor aan de kant van de weg. Misschien handig als we volgende keer nakijken of de radiator ook echt werkt?? Inmiddels rijdt onze Suzuki Sidekick (!) als een zonnetje en kunnen we lekker ouderwets bandjes draaien in de auto.

Vandaag is het Bevrijdingsdag hier en de hele buurt is in rep en roer. Twee weken geleden zijn de voorbereidingen begonnen en zijn de straten opgepimpt met Indonesische vlaggen en heeft alles een likje verf gekregen. In onze tuin wappert heel trots een grote rood-witte vlag die er zonder overleg opeens stond. Ik vind het allemaal best. Kleurt mooi bij het hek. Morgen is ook nog een vrije dag omdat men natuurlijk even moet bijkomen van al het gefeest. Daardoor hebben wij de tijd om eens lekker in de tuin te werken. Vandaag al het een en ander verwijdert en aangeplant. Udin weet niet wat hij ziet als hij weer thuiskomt na drie dagen vrij geweest te zijn. Eindelijk heb ik mijn lang gewilde citrusbomen en Joost nog meer bloemetjes. Verschil moet er zijn, toch?

5 opmerkingen:

ietje zei

Bedankt voor de fijne tijd die jullie Sophie en haar gezinnetje bezorgd hebben.
We missen alleen nog een foto op jullie blog van een trotse peetoom mijn zijn petekind Kyra!
Liefs uit België

Natasja zei

Wat een poepie is Baru! Gefeliciteerd, haha. Ik zou ook wel weer een nieuw katje willen na Kobusje, maar wacht nog ff een jaartje.
Groetjes, Natas

Anoniem zei

Hey tante oola en oon oost, wij zitten ondertussen al met vrienden in het niet zo zonnige friesland maar we vermaken ons wel.
Leuk om een stukje te lezen over ons op jullie blog trouwens...
Maar naar mijn mening ontbreekt er een stukje, de charmante glimlach van Carola toen er een heel klein aapje op haar schoot werd gezet...
Liefs Kevin

Anoniem zei

Lieve Carola
Van harte gefeliciteerd met je ver-jaardag. Maak er een fijne dag van
samen met Joost.
Ik volg jullie dagboek en geniet van de leuke verhalen. Omdat ik 3 x in Indonesie ben geweest herken ik veel dingen.
Leuk dat je ouders komen logeren.
Groetjes en liefs

Tante Tineke

Anoniem zei

Ik hoorde net van een aangenaam aangeschoten dierendokter die van zijn 'internets' aan het genieten was, dat er verderop een jarige aan het slapen was...
Gefeliciteerd!
Of zoals ze bij jullie schijnen te zeggen: selamat ulang tahun!
(en nou maar hopen dat er geen viespeuken bij die vertaalsite werken :-)

Groetjes!
Bart