donderdag 4 juni 2009

Poepmonster



Hoe groot is de kans dat als je na een dikke 10 dagen met meerdere malen per dag “aarsplas” (zoals wij het nu liefkozend noemen), flinke koorts, een rot hoest en zere gewrichten je uiteindelijk naar de SOS-kliniek in Jakarta gaat en een poepmonster (dat vind ik dus zo’n ont-zet-tend MOOI word) moet gaan produceren – dat de darmen dan vinden dat het wel mooi geweest is met zich de hele dag willen legen?

Groot genoeg blijkbaar….

Wel lachen met de zusters die je vanachter de balie “hoopvol” (hihi) zitten aan te kijken of het nu wel gelukt is als je met je rode zwetende kop, rubber handschoenen en potje van de wc afkomt..

Ook veel koffie later tijdens de 2 uur wachten op de bloed en rontgen uitslagen had niet het gewenste effect – al was ik wel goed wakker.

Lang verhaal kort: ik had NIET de verwachte Dengue of Tuberculose, en ik heb nooit meer iets gehoord van de met moeite geproduceerde poepmonster uitslagen – dus misschien toch de mexicaanse griep opgelopen op het vliegtuig vanuit Hanoi?
Dan klopt dat bizar lage percentage aan ‘dooien’ en mijn opvatting over opgehyp-te dood en verderf pandemie perikelen dus toch…
;-)

Trouwens, de dag/week erna had ik de hele voorraad poepmonster potjes met gemak en op commando weer kunnen vullen…..

5 opmerkingen:

wim zei

Ben maar blij dat het allemaal niets ernstigs is geweest. En dat aarsplassen herken ik nog wel uit Thailand, na veel te veel pepers in de maaltijd te hebben gehad. En dan is wachten in een lange file, in je korte broek met slippertjes in een huurauto, echt geen genot! (moet je ook maar niet denken dat je even stoer als je zoon kunt zijn!)

Els Mulder zei

Mag ik even kwijt dat ik dit een van je betere verhalen vind?
toedeloe!

Els Mulder zei

Hee Carola & Joost,

Zojuist is bij ons afgeleverd een heuse babymand, vol luiers, beestjes, slabjes, super! Die Saar is maar een geluksvogel. Ik vind het ontzettend leuk, dank je wel.

Bernard is nog op z'n werk, dus ik laat de mand nog even in z'n plasticje, maar ik wilde jullie wél vast laten weten dat ie er is. Hier dus, niet om de hoek in m'n oude huis.

Dikke zoen & hopelijk tot snel,
els

Carola zei

Hi Els. Ja..een beetje laat en op het verkeerde adres. Goed geregeld he? Dat houdt het leven spannend.. Ze is toch nog niet zindelijk he? Anders.. jammer van die luiers.
Dikke zoen ook voor jullie allemaal.

ietje zei

babies kunnen ook poepmonsters zijn, maar geniet er maar van!