maandag 8 september 2008

gasten

[beetje oud bericht]
Soph en Kevin waren de eerste gasten – met de 3 maanden oude Kyra in het vliegtuig zodat de godfather en carola die kleine konden meemaken als baby. Ontzettend leuk dat ze al zo snel kwamen, maar wel heel raar. Begin je net een beetje je draai te vinden hier, komen er opeens allemaal mensen ‘uit het vorige leven” langs – die bekende gezichten hoorden niet in dit plaatje thuis leek wel. Maar dat gevoel was maar heel kort. Al snel was het heel normaal dat het hele gezin bij ons door het huis heen liep. Wat ikzelf heel leuk vond was dat wij een heleboel dingen waar zij zich over verbaasden in Indo niet meer als zo vreemd ervaren, en dus is het wel grappig om dat weer soort van te herbeleven. Verder was het natuurlijk leuk om bij te praten, en dingetjes uit nederland te krijgen – waarvoor dank.
Ik kon veel thuis werken, en heb mijn eerste oppas-taak goed volbracht. Stiekem ontroerde me dat meer dan ik dacht, toen ik met die kleine op m’n kantoortje zat. Van thuiswerken was toen ook niet veel gekomen...
Kyra dronk, boerde, poepte, en lachte alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ze in Indo zat (lijkt nu al op haar godfather). Kleine zweetdruppeltjes en muggenbultjes (grappig hoe die eruit zien bij zo’n klein kindje, zeker op de neus) waren de Indo extras, maar ook dat deed haar niet zo veel..
En Milan: ik denk nog steeds “Ikke Bommer e-eest met oo-oost” als ik op de vespa zit, en “Een-Tee-DLLLie!!!” gebruik ik te pas en te onpas..
Mango’s zoeken in de tuin is ook een stuk minder leuk zonder die kleine..


Zoals carola ook al schreef – het afscheid is wel lastig als je de auto de straat ziet uitrijden, maar de volgende gasten kwamen snel. En ook dat was wel heel fijn. Met z’n drietjes de slingers en andere versiering ophangen voor de verjaardag, leuke gesprekken – heel fijn om te zien hoe ze genoten van ons gewoon daar zien wonen...
carola heeft het uitgebreid besproken, dus ik hou dit kort (moet ook over 30 minuten weer de bush in)
Maar ik vond het ontzettend gezellig, en leuk om de ‘schoonouders’ wat beter te leren kennen..

Wat ik verder van het verblijf van Bob en Margot heb geleerd? – dat ik toch echt moet gaan golfen ;-)

3 opmerkingen:

Joost zei

Even snel een aantal posts dumpen.. (er staan nog een aantal concepten op de laptop, maar dat worden dan ooit [hele oude berichtjes]. Ook moeten jullie het zonder foto's doen zolang ik hier in Kalimantan zit... Dat bloggen via de telefoon lukt nog niet zo - dus nu zit ik, net zoals in Vietnam in een Internet-game room, en sta op het punt weer verder te gaan..

Doeidoei!

ietje zei

Wat heerlijk om weer zoveel nieuws te lezen! Heel fijn dat Carola er ook naartoe kan gaan. Geniet er maar van.

Dikke kus uit Overijse.

Sophie zei

wij eindelijk weer iternet in ons nieuwe huis! Milan spreekt nogsteeds over jullie - de kleine blommel maakt véééél lawaaaaai... tanta oola spuiten..... en toen we hem een keer mango sap gaven - kwam er een grote lach op zijn gezicht - en hij gilde... oooooh mango's, gooien met oon oost!
en Kyra poept en boert nogsteeds goed - zelfs met veel groente hapjes dat ze nu eet!
het was fantastisch daar te zijn... veel dank voor alles! het afscheid was inderdaad moeilijk, maar nu met internet terug kunnen we weer veel contact hebben... dikke kus van ons 4tjes