donderdag 23 april 2009

Catwalk...

Inmiddels alweer een ruime maand geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ook hier daalt het “gewone” leven dus neer. Nou ja..gewoon. Het blijft een voorrecht om in een land te wonen waar de temperaturen het hele jaar door de pan uit rijzen, (op de afkoeling na de dagelijkse regenbui na) het een feestje is om uit te zoeken waar je nou weer naartoe gaat in je vrije tijd (welke berg nu te beklimmen) en steeds meer vrienden en bezigheden te krijgen. We zitten hier nu ruim een jaar en zijn nu voor het eerst langere tijd achter elkaar in Bogor. Wat als gevolg heeft dat je meer aansluiting krijgt bij de locale expats. Dus: meer feestjes en drank ook. Erg leuk!


Dat heeft dus ook als gevolg dat je meer leuke, nieuwe mensen ontmoet. Zoals afgelopen vrijdag toen ik een avondje mijn gemis naar Joost aan het wegdrinken was in de enige kroeg die Bogor rijk is. Ik werd gevraagd of ik model wilde zijn voor een reclame voor de nationale bank en of ik wat foto’s wilde opsturen voor de screening. Tuurlijk wilde ik dat. Ik heb altijd al gedroomd van een carriere als model, dus waarom niet een verlate? Nou..ik was goedgekeurd en mocht dinsdag-ochtend om half 6 (!) komen opdraven voor de fotoshoot. Gelukkig was er een dame voor de make-up (want strak in het gezichtsvel wakker worden is er niet meer bij) en een ware “hairdresser” die mijn pluizige ochtendkapsel recht kon strijken. En toen..kon het wachten beginnen… Na een paar keer ergens neergezet te zijn en leuk moeten doen in de brandende zon, zat de klus er alweer op. Ik heb de grootste lol gehad met mijn gespeelde man (een Franse jongen uit Bogor) en we konden maar met moeite van de frietjes afblijven die voor ons neer warer gezet als decoratie.  Om mijn eerste eigen verdiende geld in Indonesie te vieren zijn we bij een Frans restaurant gaan eten en daarna door naar de tax-free shop om eens wat goede flesjes wijn te kopen. Het geld was dus alweer drie keer uitgegeven, maar we hebben een leuke dag gehad.


Vorige week een paar dagen naar Yogjakarta geweest met vrienden en een super tijd gehad! Borobodur, Prambanan en het Paleis van de Sultan gezien. Veel en lekker gegeten en zelfs een stapje gewaagd in het uitgaansleven van Yogja. Voor de mensen die ooit een keer deze kant op willen komen: rij dan vanuit Bogor, door naar Yogja met de trein. Is echt de moeite waard!! 


Nu dus tijd voor serieuze zaken… werken als zuster.. Het is een hele opgave om dat gedaan te krijgen, daar heb ik het al eens eerder over gehad. Maar.. de aanhouder wint. (hoop ik) Ik was bezig om te gaan werken bij de lokale kerk, maar dat wordt allemaal zo vertraagd dat ik het idee krijg dat ze me stiekem niet willen hebben. Ik ben nu in contact gekomen met een stichting (HOPE Indonesia) die een aantal projecten heeft op het gebied van preventie en behandeling van HIV, TBC en Malaria. En… ze hebben een weeshuis in de buurt, waar ik vandaag of morgen een kijkje ga nemen en zien of ik daar iets kan doen met mijn achtergrond. Wie weet kan ik dan doorstromen naar de andere projecten. Wordt vervolgd dus..

9 opmerkingen:

ietje zei

HOPE (opwerk in) Indonesia is wel een toepasselijke naam.
Nog 12 weken en dan zullen we met eigen ogen jullie prachtige omgeving zien.
Liefs uit Overijse

ietje zei

Was nog vergeten te zeggen hoe leuk ik het vond dat je die foto shoot hebt gedaan! Je bent ook zo'n mooi mens!!

Els Mulder zei

Model! Kunnen we die foto's ook ergens zien?

Carola zei

Nog niet Els. Ergens deze week in de krant. Zal dan wel ff een scan plaatsen.

Marlies zei

Wat een lieve verrassing!!! Thanks girly!!! Ik wacht met smart op je modellenfoto!! dikke kus!

Unknown zei

Model, zuster, moerasgirl.....wat ben je toch veelzijdig.
X,
Dees

peter zei

ik wacht met smart op nieuwe berichten en foto's van de mooiste dame uit Bogor

Carola zei

Geduld is een schone zaak. Ik wacht ook nog steeds.. Misschien volgend jaar een keer (die foto's dan)

Marlies zei

Hi carooltje, gave pics hoor, je zit heel mooi gestyled aan tafel!! echt super leuk!! dikke kus en tot snel bels, mails, skypes enz