dinsdag 18 maart 2008

op de brommert


Ik heb het er een tijdje geleden wel over gehad, dat het verkeer in Hanoi zo'n chaos is, maar heb niet de bijbehorende video erbij kunnen plakken door te slechte verbinding met internet. Ik zit nu in het dorp Ba Tri, en daar hebben ze WEL een stabiele verbinding.. Raar, maar bij deze een stukje van een relatief rustig ritje. . HCMC is trouwens net zo'n chaos, ondanks dat dat op het eerste gezicht niet zo leek. Wat wel mooi is, is met de ipod keihard aan, en dan achterop de brommer door het gekkenhuis scheuren.. vooral met muziek als dit of dit.... Dat ik er altijd een beetje als willempie uitzie, aangezien elke helm veel te klein is voor mijn grote kop, doet daar niets aan af, dat zie ik zelf toch niet.


De vogelvangplek is in Bao Thuan - 30 minuutjes met de brommer van hangmat tot ADSL, en ik kan dus redelijk makkelijk overdag even mailen, en zelfs even douchen/naar de wc in onze "opslag kamer" in een hotelletje naast het internetcafe, om dan tussen 14:00-10:00 weer lekker vogeltjes te vangen..

Zo erg expeditie Robinson is dit deel van de missie dus nou ook weer niet...

*maar het heeft z'n voordelen vooral mbt het niet hoeven toiletteren in de mangrove, en het kunnen opladen van alle gadgets: camera's (sony alpha 100, Lumix FX8), ipod, rechargeable flashlight, laptop, telefoon (nu even tijdelijke cheapass fieldtelefoon (wel met zaklamp!) door waterschade van de oude - die ik incidently ook door waterschade moest kopen.., maar binnenkort deze ..), opladen in hotels moet zolang ik deze ultimate gadget voor in the field nog niet heb - maar binnenkort heb ik die wel :-) - zit je daar in je hangmatje in het hutje zonder electriciteit, maar wel luisterend naar de ipod, en met je laptop op schoot..*

Maargoed, we hadden het over brommers: ter vergelijking met Hanoi is dit het laatste deel van de brommerrit naar Bao Thuan.



Nu even kijken of jullie goed op hebben gelet:

In Vietnam rijdt men:
a. links
b. rechts
c. roekeloos
d. onder invloed
e. all of the above

Geen opmerkingen: