zaterdag 15 maart 2008

ZO hadden we het bedoeld..


Briljant idee: laten we van gemeente verwisselen!

Nu hebben we opeens mooie omgeving, het is ook s'nachts warm, je hebt geen/weinig last van de muggen onder je klamboe ("Kom onder mijn klamboehoe.."), ontzettend vriendelijke mensen, mooie vogelvangsite naast de zoutvelden en VOGELS! *en we vangen die vogels nog ook...*


Het was even doorbijten, maar toen ik vannacht
onder een prachtige sterrehemel met Carola belde; op mn blote voetjes door de mangroves liep om de netten te checken; toen de zon prachtig opkwam terijl ik een steltloper uit het net haalde; of toen rond een uur of half 5 een paar ogen in het licht van m'n "koplamp" op me afkwam rennen in het donker - Dan geniet ik echt zo, en is al die ellende het waard geweest..

Die ogen bleken trouwens van een civetkat te zijn, die je hier helemaal niet zo vaak ziet. Waar je ze wel vaak ziet (of zag) was op het project in het noorden waar ik mee zou gaan samenwerken voor onderzoek naar H5N1 en SARS. Op zich blijkbaar een goed plan, maar ze waren net te vroeg met deze uitbraak.. Ik wist dit al een week of 2, en we hebben in die tijd hard geprobeerd om toestemming te krijgen om daar te gaan vangen (halfsuccesvol - maar zeker to be continued..)

Voor de mensen die zich afvroegen waarom mijn t-shirt hangt te drogen op foto1: dat bootje (foto 3) varen met 3 vogels in je hand na een nacht met 15 minuten slaap is nog best lastig.... Na het hanteren van de vogels hebben Mikhail en ik het bootje van de bodem van de rivier opgevist....

Geen opmerkingen: