dinsdag 25 maart 2008

Vietnam Vet


Canine distemper virus - hondenziekte - is best een probleem onder de hondjes in Vietnam (naast in een pan/op een bbq belanden). Tijdens een gesprek met een collega in Cao Lanh bleek dat ongeveer 50% van de patienten in deze (open) staatskliniek hondenziekte hebben. En dan worden ze netjes op een rijtje aan het infuus gelegd.. leuk.

Over vets gesproken: Ik heb echt te veel Vietnamoorlog films gezien.. Bij rivieren die ik lopend/zwemmend moet oversteken met de spullen boven mn hoofd zijn het geen swabs/naalden en spuiten, maar guns in gedachte, op mn blote voeten door de mangrove lopend denk ik toch zo nu en dan “zouden hier boobytraps liggen?”, als ik s’nachts over het pikdonkere strand/pad naar de netten loop waan ik me op een reconnaissance mission, als ik wakker word gemaakt in mn hangmat door een local oystercatcher zie ik hem als VC en weet ik niet hoe snel ik m in zn ogen moet schijnen met mn zaklamp, bij aggressief locale moonshine (moeten) drinken denk ik stiekem aan de deerhunter, en bij de zee moet ik denken aan deze memorabele scene – uit Apocalypse now.. Alleen jammer dat die break niet echt in Vietnam is gefilmd.. Op ons strand is het iig een stuk minder – helaas, want met 4 kisten vogelvangspullen en een surfplank het vliegtuig inchecken had me wel leuk geleken… het idée alleen al van s’nachts vogelsvangen, en overdag surfen – en daar nog betaald voor krijgen ook– word ik wel een beetje opgewonden van..

Waar ik iets minder opgewonden van word is de associatie Vietnam - en mijn oudhuisgenoot S.V. te W., die elke week special z’n bandana op zn hoofd knoopte om Tour of Duty te kijken… sommige dingen kan je misschien maar beter vergeten… ;-)

Maarreuh: met de mevrouw uit de "oorlogs"scene waar ik eerder naar linkte is het blijkbaar ook goedgekomen, aangezien ik haar koffiewinkeltje in HCMC heb gevonden. :-)

Geen opmerkingen: