donderdag 6 maart 2008

Canard op een bedje van...

Om dan maar even te contrasteren met het slapen in een hangmat op het strand, tegengewerkt worden door alles wat maar Vietnamees is en enig aanzien heeft en het eten van eendendarmen(!) kan ik vertellen dat de eendendarmen in het Amstel Hotel toch wat mooier worden opgediend.

Afgelopen dinsdag heb ik mij, met goede vriendin L. in de watten laten leggen. Voorafgegaan door een uitgebreide massage, masker en bad met wijn en bubbels werden wij opgehaald door de taxi om hooggehakt en zwartberokt door besneeuwd Amsterdam te rijden richting restaurant (ok..sneeuw was al pap geworden, maar het staat zo leuk) Ik kan hier wel het hele menu gaan opschrijven, maar dat gaat nogal vervelen. Met ...op een bedje van... begeleid door.. Anyway.. het eten, de ambiance maar vooral de wijn waren voortreffelijk. Om 12 uur rolden wij de taxi in en hebben thuis sentiment opgehaald. Voor even weer een ballerina en de hippie met bloemen in het haar. (ok...weliswaar niet echt van mijn tijd, maar was al vroeg oud...;) Iggy Pop was vroeger veel knapper Joost.. Wat ik altijd al had willen doen, is gedaan. Raar eigenlijk dat je anders een te grote krent bent om 20 euro voor een glas champagne te betalen. Niets mis mee om door 4 kelners tegelijk bediend te worden.. Volgens wat mensen om mij heen moet ik daar maar vast aan wennen.

Inmiddels wordt er meer duidelijk over mijn vertrek. De laatste berichten zijn dat Joost 3 april aankomt in Bogor. Ik zal dan ook rond die datum gaan vliegen. De werkeloze periode in Nederland is zeker leuk, maar inmiddels ben ik er ook wel aan toe om weer eens normaal met Joost te kunnen praten, zonder secondenlange vertraging in de lijn. :) Ook lijkt het me heerlijk om daar op zoek te gaan naar een baan, zodat ik weer kan doen waar ik goed in ben. Laat maar komen allemaal!!

3 opmerkingen:

ietje zei

Dat klinkt allemaal heerlijk. Fijn dat je daar nu de gelegenheid voor hebt. Leuke foto!
Geniet maar!
Veel liefs, Ietje

Anoniem zei

he lieverd ik hoop dat je erg naar je zin gaat krijgen en dat een tweede martin zult vinde in indonesia:)
Liefs
Martin

Joost zei

Klinkt goed allemaal...In Bogor is het moeilijk genoeg om een restaurant te vinden waar ze alcohol schenken, laat staan dure champagne.. geniet er dus nog maar van zo lang je kan..

luxepoezzie... ;-)

trouwens: dat Iggy er 40 jaar geleden iets strakker uitzag, geef ik direkt toe, maar het is en blijft een HELD *weet meteen waar ik zometeen op de brommer naar ga luisteren...*