woensdag 23 april 2008

Ikan besar (grote vissen)

Udin had een aquarium, maar geen vissen. Dus er kwamen vissen. Ik had hem wat geld gegeven om die te kopen en hij kwam terug met 7 kleine en 3 heel grote vissen. Ik had geen idee hoe hij die allemaal in dat piepkleine aquarium wilde stoppen, maar het lukte. Ik had hem wel geld voor vissen gegeven, maar niet voor voer. Beetje dom van mij dus.. weer een beginners foutje (Joost en ik zeggen vaak tegen elkaar dat we zo een tv komedie programma kunnen beginnen met titel: emigreren kun je leren!) Ben dus zelf makan ikan (visvoer) gaan halen, wat nog best een opgave is hier. Voordat je de meneer in de winkel wakker hebt gekregen, ben je zo een paar minuten verder. Helaas vonden ze dat voer niet lekker. Bruin brood ook niet, met als gevolg dat de arme vissen na 4 dagen vol schimmels zaten en er ondertussen al 7 het loodje hadden gelegd.

Misschien had ik van te voren ook wel kunnen bedenken dat een hele berg vissen en een klein aquarium niet samengaan, maar goed. Er kwamen dus nieuwe vissen. Gisterenavond gaf ik hem weer een bedrag om (dacht dat ik dat dus echt goed uitgelegd had) 10 Ikan kecil (kleine vissen) te kopen. Ik had niet zoveel kleingeld meer, dus gaf hem een groter bedrag. Je raad het al: 10 Ikan besar besar (hele hele grote vissen) en geen wisselgeld. Blijkbaar houden mensen hier van hele grote vissen. Maar goed..hij blij en ik dus ook. Eerst moest het aquarium grondig ontdaan worden van schimmels. Met bleekwater ging hij fanatiek aan de slag (hetzelfde bleekwater wat ik vorige week aangezien had voor wasmiddel en daar pas achterkwam toen mijn bruine broek onder de witte stippen zat, toch maar het woordenboek moeten meenemen naar de winkel) Iets te fanatiek want de bodem van het aquarium brak. Dus nu: wel vissen en geen aquarium. Om dan maar gelijk alle problemen op te lossen besloten we met een taxi naar een aquariumwinkel te gaan en daarna naar een winkel met waterfilters. (Je moet natuurlijk niet denken dat een aquariumwinkel ook waterfilters verkoopt) We hebben dus maar een aquarium gekocht wat meer bij de maat van zijn vissen paste en inmiddels zwemmen ze vrolijk rond in hun nieuwe huis. Udin heeft de hele dag zijn werk in en om het huis laten liggen en op zijn knieƫn voor het aquarium gezeten. Geweldig!! Waar je een mens (en misschien ook jezelf een beetje) al niet blij mee kunt maken.


5 opmerkingen:

Anoniem zei

en ik weet dat Beavis van eendagskuikens houdt, dus zal hij een visje ook wel bij zijn dagelijks menu lusten.

ietje zei

Wat lief van je om hem daar blij mee te maken. Ik geniet ook dagelijks van mijn drie goudvissen in de keuken!
dikke kus xxx

Rebecca zei

Super Crool,

Van hot naar her om je aquarium compleet te krijgen, zo leer je wel de taal :P!! Probeer ze samen met Udin wel wat langer er van te genieten!! (kan errug rustgevend zijn)
Dikke kus Becky

Anoniem zei

beste carola ik heb getracht om jopie te leren te reageren, dit hebben wij op 29 april gedaan maar bij je moeder aangekomen kan ik de reactie niet meer terug vinden. als je deze reactie wel ontvangt reageer dan svp naar Hans kijk het na en zal jopie verder leren

Groetjes Hans

Carola zei

ja..hij is goed aangekomen. Misschien is het handig als ik dan je e-mailadres krijg.. Groetjes, Carola