zondag 20 april 2008

In Holland, we call this "WC-Eend"


Carola en Udin beginnen elkaar steeds beter te verstaan.. Met een woordenboek en een cursus Indonesisch in de hand heeft ze hele gesprekken met hem.. Ik kom nog steeds niet veel verder dan "goedemorgen" en "dankjewel", en knik en lach vriendelijk/kijk hulpeloos naar Carola als Udin iets tegen me zegt.. Best knap, en een beetje frustrerend voor mij (competitief als ik ben).
Foto is van vorige week, toen we schoonmaakmiddelen hadden gehaald, en ze samen in de garage de spullen aan het bekijken waren, en ik haar de legendarische zin over WC eend hoorde zeggen...

Goeie vent, die Udin. S'ochtends staat ie elke dag lekker te vegen: stoep, veranda, grasveld - alles is veegbaar hier.

'n week geleden heeft Carola goudvisjes en een pomp voor m gekocht - aquarium had hij al. Helaas hebben 7/10 het niet langer dan een paar dagen overleefd, en toen de "Dokter Ikan" (vissendokter) er eindelijk bij kwam kijken, was de (waarschijnlijke) schimmelinfectie overduidelijk bij de overgebleven 3 visjes aanwezig. De veterinaire spulletjes die ik wil hebben hebben enige vertraging opgelopen, dus er was niet veel dat ik kon doen..Wel jammer.
Voor de volgende ronde gaan we die bak maar eens goed ontsmetten, en ook een filtertje erbij kopen..

2 opmerkingen:

Sophie zei

De letterlijke vertaling daarvoor al gevonden? Toilet Duck maar dan in het indo.... echt een super verhaal!
Wel leuk dat Tante Oola aan het winnen is met de taal... kom op broertje!
Dikke kus van jullie zus

Anoniem zei

Hahaha...ik zie het al helemaal voor me hoe je't ging uitleggen....
Wat voor wc heb jij eigenlijk..?? Een gewone zoals wij het gewend zijn..of een pot in degrond...hahahahah..

leuk man zo je verhalen!

cium manis en salam dari rosie