vrijdag 25 januari 2008

De Eerste Echte Werkdag (dinsdag 22 januari)


Beetje onwennig, aardige collegas, maar ik weet nog niet wat ik waar moet doen.. Sfeer is wel goed, en mensen zijn bereid me te helpen met de stortvloed aan nieuwe dingen.. Er moet vanalles geregeld worden: o.a. een contract voor mezelf (niet onbelangrijk), een contract schrijven voor de Russische professionele vogelvanger (hij heeft verdomme eerder een contract dan ik, terwijl hij voor mij werkt...), HR overtuigen van mijn partnerschap met Carola, verzekering, maar ook een dewar (ik hoop dat hiermee een dryshipper wordt bedoeld, want anders krijg ik m helemaal nooit mee in het vliegtuig - maar hierover later ongetwijfeld meer) die 7 weken geleden is besteld traceren, net als meerdere supplies, waaronder ubercoole hangmatten.... Enige probleem is geen eigen laptop, want die bestelling is ergens in het systeem fout gegaan, waardoor ik ongeveer 9 keer van computer heb moeten wisselen ... Ik hoop m nog een keer te krijgen voordat ik wegga...
Ik werd trouwens door een collega die ook op mijn "appartementencomplex" woont opgehaald om half negen, zodat ik om 9u op het werk zou zijn, om daar om 5u weer opgehaald te worden..
working 9-5 dus - en dat is best even wennen.. Al vermoed ik dat dit niet zo zal blijven, en is het best wel handig als je s'avonds naar een "Secret gig" van Martha Wainwright wil gaan waarin ze Edith Piaf covers speelt (wederom met dank aan Bart - niet de covers, maar het vertellen dat dit concert vanavond is..)

WAT DAN WEL WEER HEEL ERG JAMMER IS: dat je na 2uur public transport bij een piepklein zaaltje staat, waar de ongev 50 mensen die binnenstaan nog net niet de deur (met daarop een "sold out bordje") uitpuilen... *Damnit!* Gelukkig had ik een goed boek bij me voor in de lege subway... Maar wel die subway van the beastie boys: "Your old lady left you and you went insane/ You blew yourself up in the back of the 6 train"

2 opmerkingen:

Anoniem zei

http://www.youtube.com/watch?v=WtSbt_6VrsE

ik had toch minimaal even m'n oor tussen de deuren gepropt ;-)

ps: prachtige laptop :-)

Joost zei

was niet nodig, ik kon het buiten ook een beetje horen, maar het was ZOO koud, en er had in heel korte tijd al 2 keer iemand de deur (die op slot zat)op een kier gedaan om "shhhhhh..." tegen de mensen buiten te zeggen....

en dat in New York....

maar man, wat had ik graag daar binnen gezeten...