donderdag 24 januari 2008

Visa-vis


Wat een beetje jammer was: dat niemand me vantevoren had verteld dat maandag 21 januari een vrije dag is in de US (Martin Luther King dag). Mijn verontschuldiging dat ik een visum voor Vietnam moest regelen en niet in de zoo zou zijn was dus niet hoogst noodzakelijk..

Maargoed, vroeg op, en naar de
visumregelkantoor - om daar een niet al te behulpzame mevrouw te treffen, die wel weer zo behulpzaam was om me (al zuchtend en steunend) te vertellen dat ik een heleboel nog niet had gedaan/ingevuld. Uiteindelijk was ze best aardig (puppy ogen opzetten werkt - ook in the US of A), en toen ik terug kwam van het pasfotos laten maken en vluchtgegevens uitprinten -waarvoor eerst een openbare internetverbinding met printer moest worden gevonden, wat nog helemaal niet meevalt in NYCity - was ze zelfs bereid iets meer moeite voor me te doen, zodat ik hopelijk vrijdag al mn visum heb (maar geen garantie.....).

Afspraak gemaakt bij de kapper (
TimothyJohn's - met dank aan mn nieuwe secretaresse-op afstand Bart, en een aanrader als je van intake gesprekken voor de knipbeurt (you've got to connect with your clients for better service ?!), en een omkleedruimte voor een badjas-achtig ding in plaats van je kleren zodat er geen haar op je kleren komt (?!), en veelteveel gemuts houdt... niet echt mijn ding, maar ze waren wel heel aardig - zo zijn ze, he ;-)


In de tussentijd even naar de Strawberry Fields Memorial en Dakota Building - waar ik, ondanks 3 eerdere bezoeken aan NY, nog nooit was geweest, wat op zich redelijk schandalig is...

1 opmerking:

Anoniem zei

mooi shirt zeg ;)