zaterdag 26 januari 2008

Visa-vis Pt2

Vanaf 9u vanmorgen de visa mensen lastig gevallen, om uiteindelijk - 12 uur, en heel veel telefoontjes later - mijn visum te krijgen... En meteen een leermoment: aardig zijn is aardig, maar niet altijd even effectief als je iets NU moet hebben.. Het is ook een beetje lastig als dat zo laat op een vrijdag gebeurt, aangezien je dan niet meer de vlucht kan cancellen en een andere vlucht nemen, maar zoals zo vaak komt het dan toch nog net goed.. (ik kan me er nu al niet eens meer druk over maken..).
Wat trouwens wel mooi is, is het Vietnamees voor Holland: Ha Lan (dit moet met accent en tot spleetoog getrokken ogen gezegd worden). En of het nou zo lang duurde omdat het naar San Fransisco was gestuurd ipv het consulaat in DC, of omdat ik een nogal crimineel aandoende pasfoto had meegestuurd - dat zullen we nooit weten...


Angela, die net terug is uit Cambodia, en die ik over een dikke week in Indonesie weer zie, had het eigenlijk helemaal niet erg gevonden als ik de vlucht had gemist, aangezien het merendeel van de spullen die ik mee moest nemen nog niet geleverd waren, maar pas maandag of dinsdag komen.. En zij heeft al 8 hele grote tassen die ze naar Cambodia moet brengen... Ik heb het wat dat betreft weer makkelijk :-)


Vandaag een uitgebreide voorlichting over het computersysteem achter het GAINS programma gekregen, waarin data vanuit de hele wereld wordt gebundeld (vogelwaarnemingen, geteste vogels - >100.000 -, positieve vogels voor een aantal verschillende ziekten, sattelitetracking data, you name it - en zo dat je het op allerlei manieren kan weergeven... Good stuff, wordt vanaf halverwege maart via internet openbaar.

Verder heb ik mn CV ge-update, publiciteitsfotos afgeleverd, korte bio geschreven, bij de videomensen langsgeweest om documentairefilmbasics te leren voor als ik met mn videocamera op pad ga, met Billy bij de vicepresident langs geweest voor een gesprek - en gehoord dat ze me na het vogeltjes vangen graag bij andere dingen willen gebruiken, wat een goed toekomstperspectief is. Oh ja,
contract offerletter getekend, spoedcursus accountant spelen gevolgd, supplies voor Mongolie bij elkaar gezocht, dierentuindierenarts meeting bijgewoond, zitten brainstormen over hoe je het beste sattelietzenders in vleermuizen zou kunnen stoppen voor onderzoek naar ebola in Congo, etcetcetc....

ik vind het helemaal te gek.
en het is gelukkig ook geen 9-5 meer.

5 opmerkingen:

Chantal zei

Het is ook niet te geloven je hebt het weer geflikt. Veel plezier in Indonesiƫ!

Groetjes Chantal

Anoniem zei

Ha Joost,
Klinkt goed allemaal en een goed begin is het halve werk... Al klinkt het wel nog bureaucratischer dan ons koude kikkerlandje hier. Ik hoop dat je snel klaar bent met alle regel-dingen en je je met de beessies bezig kan gaan houden. Succes en geniet van de trip!
Liefs,
xxx Sabine

Anoniem zei

Tjeemig, die visumfoto; Howard Marks... bijna een wonder dat je een visum kreeg, haha

Anoniem zei

Ha Joost,

Je bent in Blijdorp blijkbaar snel vergeten. Per ongeluk keek ik in mijn spambox en daar vond ik het mailtje over het bestaan van je blog ;-)
Ik zal het op de afdeling doorgeven. Je zal wel in meer spamboxen terecht gekomen zijn...

Anoniem zei

Maandagochtend in NL...en dan jou blog die voor de welwillende lezer op zich al een avontuur in de dop zijn...ik koop ook gepaste kleding en ga op reis...jaloers, nee echt niet :-)