donderdag 7 februari 2008

Hello mister! Hello mister! Poto?

Heb ik eindelijk een dagje vrij – en is het dan mooi weer? Neen. Of ja, als je stortbuien en een donkere dreigende lucht onder mooi weer filed. Dus stiekem toch maar een deel van de dag gewerkt… Uiteindelijk de regen getrotseerd, aangezien ik daar toch aan moet gaan wennen in de meest regenachtige stad ter wereld..

*waar stond dat in de terms of reference van mijn ‘contract’ eigenlijk? Shenanigans!*

Even met Angela de stad in gegaan, met minibus en becak (zo’n fietstaxi - riksja) – geen idée waarnaartoe, gewoon richting stad.. En dan blijkt dat het niet allemaal zo is als in het stuk waar ik tot nu heb gezeten – er is ook een groot vies-rotzooi-drukkestinkstad deel van Bogor. Ik weet dus al in welk deel wij gaan wonen.. Maargoed, uitendelijk gaan lopen, en dan is het een continue “hello mister, where you go? Hello mister! poto?” en dan gaan poseren met zn allen… En lachen om de gekke boule (buitenlander) met zn camera, maar vooral ook om elkaar..

Het zijn wel een happy bunch hoor, die Indos..

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat leuk dat je nu ook de kans krijgt om een ander deel van de stad te zien, ook al is dat niet waar je zou willen wonen. De Gordel van Smaragd heeft zijn groene kleur aan de regen te danken.... Maar warme regen is beter dan Belgische regen!
Geniet maar.

Anoniem zei

Een vriend van mij die in Bogor geweest was vertelde mij dat het elke dag om drie uur ging regenen. Hij vertelde niet of dat 'snachts of 'smiddags was. Gelukkig is de markt overdekt en kun je genieten van de geur van het Oosten.