vrijdag 1 februari 2008

Moneymoneymoney

Wat ook mooi is: mensen subcontracten, en rekeningen reimbursen. Jammer dat de enige woorden die ik kan identificeren op al die Vietnamese rekeningen “tiger” (lokaal bier), en “rhum” zijn… En dan snap ik het bijgesloten lijstje met engelse vertalingen – waarvan we al vonden dat wij 4x zouden kunnen eten van 1 gedeclareerd restaurantbezoek - ook weer een stuk beter.. Mental note: volgende keer even vantevoren vermelden dat alcohol niet wordt gereimbursed (nu hebben we deze jongens even nodig, dus laat maar).
Maargoed: mensen/voorschotten moesten betaald worden. Vietnam style ga je dan naar de bank om te pinnen. $1.127 = 18.000.000 VND. Dat moet dus in 5 keer gedaan worden aangezien je niet meer dan 4.000.000 VND per keer kan
pinnen. Dat gaat vervolgens in 100.000 briefjes (=4.23 euro per stuk), wat betekent dat je 180 briefjes in je portemonnaie mag stoppen… Nou, dan kannie niet meer dubbelgevouwen worden..

Verder de hele dag dingen geregeld, waarvan een groot deel in een juicebar van een nederlandse eigenaar met gratis wireless internet (internet op mijn kamer -die net iets groter is dan het bed, en een raam heeft dat dichtgemetseld is – is pretty useless, en heb weinig zin om daar overdag te zitten…)

En Iced-coffee (frappe, zoals we het in Hellada zouden noemen) gaat het helemaal worden in ZO-Azie de komende paar jaar!

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo, er is al aardig wat geblogd zeg. Ik had wat in te halen! Wel erg leuk om zo op de hoogte te blijven. Ik hoop dat jullie het schrijven volhouden.