zondag 17 februari 2008

"het huis" in Bogor?



Ik zeg het al een tijdje: Retroman is de nieuwe Metroman.
En wat heeft Retroman anno 2008? Juist. Een zitkuil en een stenentuintje in huis.

Huiszoeken in Bogor Les 1. Rondlopen in de buurt waar je wil wonen (krant met afdeling "huizen te huur" is iets waar nog niemand is opgekomen hier). Les 2. Eventueel even langsgaan bij een makelaar, waarvan er welgeteld 2 zijn, met een relatief klein aanbod huizen.Meestal gaat dit soort dingen viavia in het expatcircuit - "X gaat weg, en het huis komt over x maanden vrij"

Wat ik nooit zal beweren, is dat ik ook maar een beetje goed ben in het uitzoeken van een huis. Onbegrijpelijk dus ook, dat Carola die taak aan mij overlaat.... Een paar dagen rondhgelopen in de buurt van het kantoor, en toevallig een makelaar gevonden, die me naar een paar huizen in de buurt rondreed. Met mijn NY-standard house budget kon ik de duurste huizen gaan bekijken-geld was geen limiterende factor. De meeste dure waren Groot en lelijk, en vaak nog vlakbij het drukke gedeelte van Bogor ook. En toen was er opeens deze in de goedkopere klasse.
Ik denk: rustige buurt, leuk tuintje met veranda om een biertje te drinken, ZITKUIL (!!!) - klaar.

Blijkt opeens dat je ook moet letten op eventuele lekkage (nee, denk ik), of er warm water is (ja, vast wel), of "het huis goed onderhouden is" (euh, ja?), hoe oud de bedrading/leidingen zijn (vast niet jonger dan het meubilair - dus een jaar of 35?) en meer van dat soort dingen....

Toch wel handig, een vriendinnetje (of 'vrouw' zoals ik aan de makelaar had verteld, aangezien samenwonen niet echt geaccepteerd is....).... Dus de volgende dag nog maar een keer langsgegaan..

Lang verhaal kort: ik heb na uitvoerig overleg, en na een heleboel fotos te hebben opgestuurd, een downpayment bij de makelaar langsgebracht (ondanks dat de badkamers - alle 3 :-) - en keuken foeilelijk zijn).
De spullen kunnen worden verscheept, beavis kan (bijna) meteen mee (als de papieren op tijd zijn geregeld), en wij kunnen (bijna) meteen het huis in als Carola hier aankomt...

en dat is een ontzettend leuk vooruitzicht! en een beetje spannend...


7 opmerkingen:

Anoniem zei

Cool dat het zo snel gelukt is! Nu afwachten wat Carola er van vindt in het echie... :D

Anoniem zei

Vet! Of eigenlijk is het tegenwoordig "Vieieies man!". Met naast de zitkuil ook authentiek golfplaat.
En die gast met 't petje is de tuinman voor als jij "in the field" bent? ;-)

Serieus: ziet er tof uit. Net als jullie blog, always a joy to read!

Carola zei

Ik zeg: THE MANSION. Tuinman kan vast door voor bunny, als jij 'in the field' bent. :-S

Anoniem zei

Wow, een zitkuil!

Als jullie langere tijd weg zijn is het nog altijd goed te verhuren als filmset voor Bogor (K)nights of zo

:-)

MrsB

Sophie zei

Nog een rode ochtendjas, heel veel gegiechel en bij de blog een reality soap en je hebt ipv "girls of the playboy mansion" "joost en carola in de zitkuil"! hihi
super als je het hebt kunnen regelen voordat zus bij je komt, als vrouw of vriendin....
xxx

ietje zei

Leuk huis! Wie had kunnen verwachten dat de speelhoek uit je jeugd je achtervolgt in Bogor??

Geniet er samen maar van!

Anoniem zei

De zitkuil wordt voor Beavis het ideale jachtterrein waar hij in tijgerbeavissluipgang de muizen en slangen kan vangen.