zondag 17 februari 2008

Samenvatting Bogor

De eerste 2 weken Bogor zitten er weer op.
Samenvattend: nat

een paar dagen heeft het overdag niet geregend. De rest van de dagen was het bewolkt, miezerig tot stortgerens.
Maar wel lekker warm. dat was het NIET in het national park op een uurtje rijden en in de bergen waar we in het weekend naartoe gingen om oa vogels te kijken. Continue harde regen, harde wind, koud - wederom hadden de fieldvets de weersituatie even verkeerd ingeschat, en echt vogelkijkweer is dit ook niet te noemen
(en dus ook meer soorten bloedzuiger van me afgehaald, dan vogelsoorten gezien)... Maargoed, uiteindelijk dus maar 5uur eerder dan geplanned - doorweekt, en enigszins chagrijnig - weggegaan.
Ik weet nog dat ik met Carola in Friesland zat, het was koud, herfstig en nat, en toen zeiden we tegen elkaar: misschien gaan we dit zelfs missen binnenkort.

NOU...

Tot dat weekend wist ik trouwens helemaal niet dat er bergen om Bogor lagen - die zie je niet door de bewolking. Pas vlak voor vertrek zag ik ze vanuit de stad..

Wel een nuttige tijd gehad, veel mensen ontmoet, geleerd dat als je een dewar moet ophalen in Jakarta EN naar de bank moet, dat je daar soms wel een hele dag voor moet uittrekken (het verkeer is hels...), huizen bekeken, restaurantjes geprobeerd, vogelmarkten bezocht, en mijn regentolerantie opgebouwd, tegelijkertijd met mn tolerantie tov grappen over regen gericht tegen mij: Met Martin en Angela was de zin: "what a shitty day" waarschijnlijk het meest gebruikt, meestal gevolgd door "je zou hier maar gaan wonen...." :-S

Heb je er nog steeds zin in, lieffie? ;-)

Geen opmerkingen: